adatkezelési tájékoztató

A pszichológiai konzultáció általános feltételeiről

Az együttműködés célja

Vásári Ildikó pszichológus (továbbiakban: Pszichológus) és a kliens/ügyfél (továbbiakban: Ügyfél) együttműködése elsősorban az Ügyféllel való megállapodás függvényében személyiség- és készségfejlesztő, valamint pszichológiai tanácsadói elemeket foglal magában, igény szerint kiegészítve az ebben a keretben alkalmazható módszerspecifikus elemekkel. Jelen oldalon található szöveg elválaszthatatlan része a Pszichológus és az Ügyfél között a tanácsadásra történő jelentkezés elfogadásával létrejövő szerződésnek.

 

Helyszín és kapcsolattartás

Az Ügyfél az első alkalmat megelőzően tájékoztatót kap a pontos helyszínről (személyes konzultáció esetén) és az időpontról. Online konzultáció esetén egyeztetnek a használni kívánt videós alkalmazásról. Az első alkalom során a Pszichológus és az Ügyfél egyeztet a közös munka folyamán elfogadható kapcsolattartási formákról.

 

Időpont és rendszeresség

Általában heti rendszerességgel, azonos időben, pontos kezdéssel és zárással. Az ülések hossza 50 perc. Online tanácsadás esetén a Pszichológus a megbeszélt időpontban, az előre egyeztetett videóhívásra alkalmas platformon fogadja az Ügyfél hívását; személyes konzultáció esetén pontosan hívja be az Ügyfelet az ülésre.

 

Pénzügyek
Minden egyéni konzultációs ülés alkalmanként egységesen 18.000 Ft. Egy alkalom 50 percet jelent. A fizetés banki átutalással történik a számla alapján, amelyet Pszichológus előzetesen email-ben küld meg az Ügyfél részére. Személyes konzultáció esetén a fizetés történhet készpénzzel vagy azonnali banki átutalással.

 

Késés és lemondási feltételek

Ha a foglalkozásról történő késés az Ügyfél miatt történik, a konzultációs óra nem hosszabbodik meg. Ha a késés a Pszichológus hibájából történik, akkor köteles kompenzálni az Ügyfél számára elfogadható módon a terápiás foglalkozásból elveszett időt.

 

Ügyfél általi lemondás: Ha az ülés lemondása az ülést megelőző 24 órán belül történik, az Ügyfél köteles kifizetni az ülés árának 50%-át.

Kivételt képeznek a következő esetek:

– Közeli hozzátartozót érintő krízishelyzet (krízishelyzet alatt életet fenyegető szituációt értünk; nem hétköznapi, hirtelen adódó szervezési feladatot)

– Egészségügyi állapot, amely ellehetetleníti az Ügyfél hatékony részvételét a foglalkozáson
Munkahelyi okok nem képeznek kivételt. Az Ügyfél vállalja, hogy saját munkaköre és időbeosztása sajátosságait ismeri, és vállalja a hirtelen felmerülő munkahelyi teendők kockázatát, melyek ahhoz vezethetnek, hogy nem tud részt venni az ülésen

 

Szakember általi lemondás: Ha a Pszichológus mondja le a foglalkozást az ülést megelőző 24 órán belül, és ez nem közeli hozzátartozót érintő krízishelyzet, vagy egészségügyi állapot miatt történik, amely ellehetetleníti a hatékony segítségnyújtást, az Ügyfelet egy ingyenes alkalommal kompenzálja a kiesésért.

Ha az ülések lemondása vagy időpontjainak gyakori módosítása rendszeressé válik az Ügyfél részéről, és a Pszichológus úgy ítéli meg, hogy ez kerettartási problémákra utal, amelyek rontják a közös munka hatékonyságát, a Pszichológus kezdeményezheti az ülések lezárását. Előtte azonban köteles egyeztetni az Ügyféllel az észrevételeit és megvitatni azokat.

A konzultációkon mindkét fél csak józan állapotban vehet részt. Ha az Ügyfél drogos/alkoholos befolyásoltság alatt érkezik az ülésre, a Pszichológus elutasíthatja az ülés megtartását. Ebben az esetben is köteles az Ügyfél megfizetni az ülés óradíját.

Szupervízió és titoktartás, adatvédelem

A Pszichológusnak a folyamat során titoktartási kötelezettsége van. A tanácsadói folyamat hatékonysága érdekében a Pszichológus alkalmanként szupervíziós segítséget vesz igénybe. Ennek során is biztosított az anonimitás. A Pszichológus az Ügyfél személyes adatait a hatályos GDPR előírások alapján kezeli. A Pszichológus nem járul hozzá ahhoz, hogy az üléseken az Ügyfél hang- vagy képfelvételt készítsen, mivel ez sértheti a terápiás kapcsolat bizalmát, valamint a szakmai titoktartás és adatvédelem szabályait.

 

A közös munka lezárása, szünetek

A közös munka lezárása, befejezése az első interjún meghatározott keretek függvényében történik. Például időhatáros folyamatnál, az időhatár leteltekor, határozatlan időnél lehetőség szerint a kitűzött célok megvalósulásakor. A tanácsadói kapcsolat hatékony lezárására érdemes legalább 2-3 alkalmat szánni. Ha Ügyfél részéről bármilyen okból felmerül a lezárás igénye, akkor ezt legalább 2-3 alkalommal korábban jelezze a Pszichológusnál. Különböző szabadságok, nyaralás, téli pihenés stb. elfogadhatóak a tanácsadói folyamat alatt, ezek időtartamáról legalább az időpont előtt 1 héttel fontos, hogy értesítse egymást a két fél (Ügyfél és Pszichológus).

 

Krízishelyzet és öngyilkossági szándék

A folyamat során Ügyfél vállalja, hogy az önkárosító és önsértő magatartástól tartózkodik, öngyilkossági kísérletet nem követ el. Ha mégis úgy érzi, hogy az érzelmi feszültség, elkeseredettség és reménytelenség mértéke elviselhetetlenné válik a számára, ezzel kapcsolatos gondolatairól a Pszichológust azonnal tájékoztatja, aki követi az Ügyféllel egyeztetett eljárásrendet.

 

Határok, felelősség, továbbirányítás

A tanácsadói foglalkozások érzelmileg megterhelőek lehetnek. Az Ügyfél kijelenti, hogy a foglalkozások megkezdéséhez megfelelő lelki és fizikai állapotban van, és tudomásul veszi, hogy a pszichológiai konzultáció nem helyettesíti az orvosi és/vagy pszichiátriai kezelést. Szükség esetén a Pszichológus javasolhat további szakellátás igénybevételét. Az Ügyfél vállalja, hogy amennyiben a Pszichológus úgy ítéli meg, hogy számára más ellátási forma megfelelőbb, a Pszichológus jogosult a tanácsadói folyamatot lezárni és az Ügyfelet egy megfelelőbb ellátásba irányítani.

Módosítás és tájékoztatás

Amennyiben a Pszichológus a jelen ÁSZF-ben foglalt együttműködési feltételek bármelyikét — például az alkalmak díjazását vagy a szolgáltatás egyéb kereteit — egyoldalúan módosítani kívánja, úgy köteles az Ügyfelet a módosítás hatálybalépését megelőzően legalább 30 nappal előre tájékoztatni.

Panaszkezelés

Ügyfél panaszát írásban vagy elektronikus úton is jelezheti a Pszichológus felé, de javasolt, hogy az ülések során jelezzen vissza a közös munkát érintő kifogásairól. Amennyiben az Ügyfél panaszának kezelésével nem elégedett, további jogorvoslati lehetőségei közé tartozik a fogyasztóvédelmi hatóság, a békéltető testület, illetve a Magyar Pszichológus Kamara felkeresése.

vasariildiko.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.